Els equips en acció

Aquest és el dia a dia de les escoles durant la missió!

Virus descontrolat

2022-2023 / Fes visible l'invisible

6è · Escola Les Comes
Rodonyà · Tarragona
Lab2 Força
Per què es mouen les coses?

La brúixola confosa
24/01/2023

Un circuit elèctric perquè hi circuli el corrent elèctric i s'encengui la bombeta ha de tenir una font d'energia (una pila), un fil conductor (cable de coure) i una bombeta (faci llum). Ha de ser tancat, és a dir que connecti per començar el pol positiu de la pila i acabi en el pol negatiu de la pila. A més, el fil conductor no ha de ser de paper, ni de roba ni plàstic, perquè són aïllants i no deixen passar l'electre, però sí metall o fins i tot tocant l'aigua. Hem comprovat que amb el magnetisme és possible que un objecte exerceixi una força sobre una altra sense tocar-se. Quan situem dos imants a prop s'ajunten o se separen. L'agulla d'una brúixola sempre assenyala el nord de la Terra perquè el planeta és com un gran imant i allà hi ha un camp magnètic molt gran.


Lab3 Energia
Què provoca els canvis?

LA CALOR DELS COLORS
22/03/2023

Sense la llum del sol no veuríem els colors, perquè té tots els colors junts. Quan la llum del sol ens toca la pell notem escalfor i si estem molta estona ens podem cremar. Quan un globus de goma rep energia i s'escalfa es dilata i acaba explotant. Al nostre entorn podem trobar energia quan bufa el vent, a les onades del mar, quan baixa l'aigua d'un riu, dins de la terra amb els terratrèmols o els volcans, al nostre cos (així podem fer coses, córrer...), cremant llenya a la llar de foc, als radiadors de calefacció, als vehicles de motor, als aparells elèctrics, a les màquines en general, per tot arreu.


Lab4 Llum
Què veiem amb la llum que no veiem?

Llums especials
29/05/2023

Amb la ciència es fan experiments i aplica tecnologies que permeten veure allò que l'ull no pot i demostra coses que no veiem fent proves.


Meta
Una última passa per al final


29/05/2023

Al llarg del curs ens ho hem passat molt bé, ha sigut molt divertit i entretingut. Ha estat una manera diferent d'aprendre ciència, fent-la nosaltres mateixos. Ha despertat la nostra curiositat amb coses que no sabíem, fent experiments tots sols en equip, amb el pla de treball. Hem après a treballar en equip. Hem vist que si un experiment no ha funcionat, també ens ha servit, o sigui que es pot aprendre de l'error. I que no passa res si s'ha de tornar a repetir, perquè poden haver-hi diferents solucions per arribar a resoldre un mateix problema. Hem après a treure conclusions en grup, a pensar. Tots els experiments han agradat molt, perquè són per a la nostra edat i a més no hem fet servir material especial, sinó de casa, fàcil d'aconseguir. Però de tots ells els que més ens han agradat han estat el de les espelmes i el dels globus. Sense cap mena de dubte, hi tornaríem a participar! Ha sigut genial! Ens agradaria fer-ne un cada mes o mes i mig perquè s'ha fet curt.







Una iniciativa de:


Alba

En col·laboració amb:


Produïda per:


eduXarxa

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a finalitats analítiques i tècniques; tractant dades necessàries per a l'elaboració de perfils basats en els teus hàbits de navegació.
Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències des de 'Configuració de cookies'.

Configuració de cookies