En aquesta etapa hem pogut comprovar que la llum no viatja de la mateixa manera en el medi aquàtic que en l'aire. Hem pogut veure la refracció de la llum enfocant la llum als òrbits plens de líquid i com canviava i es propagava la llum en diferents direccions, també en aigua dins un recipient (got de vidre) vam observar com la llum reflectia seguint diferents angles, depenent de l'angle d'incidència que projectàvem. També hem treballat amb materials translúcids, transparents i opacs per saber del cert quins materials deixen passar la llum. Finalment, hem entès que les seves aplicacions són moltes i molt variades. Algunes, segurament no ens les hauríem imaginat, i és que intervenen en processos tan inesperats com la transmissió d'informació a través dels cables de fibra òptica.
Hem après que els nostres ulls funcionen com la cambra fosca. Podem veure la imatge més clara o més distorsionada depenent de la distància que posem l'objecte sobre la llum. D'aquesta manera hi ha una similitud entre el paper vegetal i l'iris o la pupil·la i la lupa. Si un objecte és opac només en veurem el contorn o la forma. Si és translúcid no només veurem la forma sinó que la llum el travessarà per les parts translúcides.
En aquest laboratori vam poder relacionar l'experiment realitzat amb l'explicació del funcionament dels nostres ulls. Vam utilitzar el paper vegetal que és translúcid per interpretar la distància focal que havíem de modificar en els diferents objectes perquè se'n pogués interpretar la seva forma de manera clara i precisa un cop la llum passes per la lent i ens mostrés la imatge invertida. A partir d'aquest punt vam poder explicar que nosaltres podem veure les imatges amb els nostres ulls i és el cervell el que es capaç de capgirar-les i no veure les imatges a l'inrevés.
En aquest laboratori vam poder prendre consciència de les dificultats en general que tenen les persones en alguns llocs del món on han de prescindir de moltes de les comoditats i privilegis que nosaltres podem gaudir. Una d'aquestes dificultats és la manca d'electricitat. Partint d'aquest punt vam crear una llista de coses que no podríem fer en el nostre dia a dia i que trobaríem molt a faltar. Després de visualitzar el vídeo que ens vau proposar sobre l'invent de Moser també vam poder veure que quan no tens tants recursos has de desenvolupar l'enginy per poder millorar la qualitat de vida. Una vegada vam fer l'experiment vam poder comparar la llum de la llanterna que focalitzava un sol punt del sostre i no s'expandia gaire amb el tub de Moser. Una vegada vam posar l'ampolla amb l'aigua i la lleixiu vam comprovar que la lluminositat que produïa era molt més gran i que s'aconseguia amb la refracció de la llum amb l'aigua i la lleixiu.