En aquest projecte hem après que la reacció química dels dos reactius (vinagre i bicarbonat) forma Co2 (diòxid de carboni), i que el Co2 aparta l’oxigen, fent que, per exemple, si posem una espelma a dins vas de precipitats i hi aboquem diòxid de carboni al fons del vas de precipitats l’oxigen que hi havia se n'anirà, i per tant l’espelma s’apagarà ja que una espelma per cremar necessita un metxa, alguna substància inflamable, foc i oxigen.
El fenomen invisible que mou l’agulla és el magnetisme. L’agulla se sent atreta pels imants i pel camp magnètic que crea el circuit elèctric. Quan apropem el circuit elèctric a la brúixola, aquesta canvia de direcció perquè quan connectem els cables a la pila circula corrent elèctric que crea un camp de força que atrau l’agulla imantada.
Hem après que existeixen detectors amb els quals podem veure llum visible i invisible. • La llum visible la podem veure amb un detector tan simple com els nostres ulls. • També hem après que no tota la llum és igual, n’hi ha de diferents tipus, infraroja, ultraviolada... • La crema solar disminueix els efectes de la llum ultraviolada a sobre dels cossos. • Les dues llums es comporten iguals quan il·luminen un objecte. • Podem veure la llum invisible infraroja a través d'un detector. • Per altra banda, el que nosaltres veiem són els efectes de la llum ultraviolada a sobre dels cossos.
Ha estat una molt bona experiència ja que ens ha permès descobrir coses del dia a dia que sovint no hi parem atenció i no ens hi fixem. Hem pogut fer visible l'invisible. Ens ho hem passat molt bé, fent tota mena d'experiments. La millor part ha estat fer els experiments i divertir-nos aprenent. Explotar globus amb la llum ha estat fantàstic. Hem aplicat la teoria del circuit elèctric per fer un joc connecta. Hi tornaríem a participar amb altres tipus de repte.